בית ספר "יגאל אלון"

מקדם ומטפח תקשורת מצמיחה

"כוח האדם מניע את רוחו ונחישות רצונו" (יגאל אלון) 

פרוטוקל ישיבת הנהגה מספר 4

ישיבת הנהגת יגאל אלון – מספר 4

הישיבה התקיימה בתאריך 18.1.2021

משתתפי הישיבה:

אילנה שובל, פנינה דניאל, ענת פורר, אילנה דג'נשוילי.

הורי ההנהגה: דריה, ליאת, קרן בן דוד, אתי ארמה, נועה, ויוי, מיטל, אורטל ינאי, אורטל אטינגר, שוש מויאל, אביבית, ורד, נטלי מכלוף, נטלי חכמון, רינת, אירה

 

על הפרק:

          הורות בונה חוסן בימי הקורונה

          שבוע הבטיחות ברשת

          תעודות – סיכום מחצית עבור כל השכבות

          קמפוס הורים

          שבוע המעשים הטובים

להלן ההרחבה של הנושאים כפי שנידונו בישיבה:

הורות בונה חוסן – הנושא הוצג על ידי יועצת בית הספר, ענת פורר.

היועצת שוחחה עם ההורים על מה שעוזר להם להתמודד בתקופה לא פשוטה זו, על היכולת להתגמש, להתכופף ואז להזדקף מחדש. איך להרגיש נורמלי בתקופה לא נורמלית זו, תוך מן לגיטימציה לתחושות והמעבר לתפקוד. אנו ההורים משמשים עוגן עבור הילדים שלנו, מהווים מודל. בין היתר אנו מתבקשים לשוחח עמם על המצב ולתת הסברים, בזמן שאנחנו בעצמנו מתמודדים עם האי וודאות, עם רגשות ומחשבות שמציפים אותנו, לצד הדאגות היום-יומיות.

ענת נתנה מספר טיפים, ביניהם: לדאוג לרציפות יום-יומית, סדר יום, שגרת לימודים, זמן משפחתי ולהוריד חשיפה לחדשות. כמו כן, לבטא כמה שיותר את הרגשות, להתמקד בכך שתקופה זו היא זמנית ותחלוף וכן לייצר רגשות חיוביים תוך ביצוע פעולות שאוהבים.

לצד הפעולות שאנו כהורים יכולים לעשות, יש להעזר בצוות החינוכי, לשמור על הקשר ולשתף במידה וישנו קושי מסוים. לא להשאר לבד. ההורים נתנו מספר דוגמאות בהן שיתפו את מחנכי הכיתות בקשיים של הילדים והמחנכים יצרו קשר עם הילדים, שוחחו עמם על המצב וסייעו לחזור לשגרה הלימודית, תוך עידוד ותמיכה.

בהמשך היועצת תוציא מסמך מסודר המפרט את הכלים ומה ניתן לעשות ברגעי משבר.

 

שבוע הבטיחות ברשת – בין התאריכים 7-11 לפברואר

ביהס הזמין את דורון הרמן (ערוץ 13) לשיח עם תלמידי כיתות ד-ו על השיימינג, זיהוי הונאות וסלולר לילדים. במקביל, ההורים יוזמנו להדרכת הורים בנושא הסכנות ברשת – הורי ההנהגה יתבקשו להפיץ את הזימון ולעודד את ההורים להשתתף במפגש.

במקביל, יועצת ביה"ס משתתפת במפגשים עם תלמידי כיתות ו ומשוחחת על הנושא רבות. כמו כן, השכבות הנמוכות תקבלנה מענה תואם גיל.

 

תעודות מחצית – 12 לפברואר

התמקדות במקצועות הליבה, תוך השלמת וצמצום הפערים. התעודה תתייחס לדרך שכל ילד עשה, יוזמות במסגרת החינוך האישי, אחריות לימודית וחברתית, כאשר ההיגדים סובבים סביב הערכים של ביהס. לא תהיה אבחנה בין למידה מקרוב ומרחוק. כמו בכל תעודה, התלמידים יתבקשו לבצע רפלקציה על הלמידה שלהם.

מנהלת ביה"ס הציגה בפני הורי ההנהגה את הנראות של התעודה, עבור כל שכבה והמקצועות שהתעודה תכלול.

דגשים מיוחדים:

חינוך מיוחד – יופיעו כל המקצועות הנלמדים.

כיתות ה – התעודה תכלול את המקצועות הנדרשים עבור ההרשמה לחטיבה. יופיעו כבר הציונים.

כיתות ג – על אף שעל פי חוזר המנכ"ל אין הכרח ללמד אנגלית, ביה"ס עשה מאמץ ושילב שעת אנגלית במערכת. עם זאת, הנוכחות של התלמידים בשיעור נמוכה מאוד והנ"ל ישתקף בתעודת המחצית.

 

קמפוס הורים מורים – 7-19 בפברואר

יתקיים במסגרת חגיגות יום המשפחה. המטרה הנה לחשוף את התלמידים לתחומי העניין של ההורים ולעיסוקים המקצועיים שלהם. לעודד לחלום ולהוות דוגמא אישית.

בפועל – יועבר שאלון מכוון וההורים יתבקשו למלא האם מעוניינים להשתתף. השאיפה היא שתהיה הענות גדולה והתגייסות ההורים לשתף.

השיעור יועבר בZOOM לכיתות. ניתן להעביר גם ממקום העבודה ולשתף שכבות נוספות, במידת העניין והיכולת של ההורים.

 

שבוע המעשים הטובים

יום המעשים הטובים יצויין השנה בתאריך 16.3.

הורי ביה"ס מוזמנים להעלות יוזמות, רעיונות, הצעות.

אילנה שיתפה את ההורים שהצעות של מועצת התלמידים כדלקמן:

          אמץ חבר (כמו בילדי בית העץ) מבחינה לימודית

          להכין סל עבור אנשים מבוגרים בבנין או בשכונה

          משלוחים לחולים, אוכלוסיות שונות.

          אימות חיילים בודדים בבת ים (איתור דרך עמותות והרשות).

          הערכה לצוותי הרפואיים בקופות החולים, רופאי המשפחה והילדים.

סוכם כי יינתן שבוע לחשיבה משותפת וכן תועבר הודעה בכיתות כדי לאפשר התארגנות מראש.

הגדרות כלליות כניסה למערכת
שינוי גודל גופנים
ניגודיות